RSS

Bosorogii din RATB si tigara electronica

15 Apr

Mijlocul de transport in comun a devenit, se pare, un ring demn de luptatorii MMA. Stiti voi, sportul ala in care sunt permise toate loviturile posibile, inclusiv la nivelul solului. Navigand voios printre notificarile Facebookului, am descoperit, cu multa tristete in suflet, ca bucurestenii sunt mai tarani decat erau cu vreo cinci ani in urma cand, plin de avant muncitoresc, mi-am luat zborul catre alte meleaguri.

Toti am mers, mergem sau vom merge cu RATB-ul. Nu ai cum sa nu fi facut asta. Iar daca esti indeajuns de bogat incat nu ai trait astfel de peripetii, spun ca e momentul sa iti lasi ceasul de cateva sute de coco acasa, arunca-ti cheile de la masina pe unde apuci si urca-te intr-un RATB. Preferabil fara bilet. Pardon, fara card. Ca mai nou calatoriile se pun pe card.

Ideea de baza a acestui articol pleaca de la faptul ca o duduie “si-a aprins” tigara electronica intr-un mijloc de transport in comun. De aici si pana la unanimitatea parerii ca respectiva duduie e o curva ordinara care nu respecta normele “de bun-simt” dintr-un RATB nu a mai fost decat un pas. Toti batranii revolutionari care au avut grija sa il omoare pe Ceausescu, ca ulterior sa mearga si sa-i planga la mormant, au sarit ca arsi iar femeia respectiva a fost de indata etichetata: curva, betiva, nebuna, zdreanta etc. Si asta nu a fost tot. I s-a dat peste maini, a fost injurata si, de ce nu, batuta intr-un final. Pentru ca asa se face intr-o tara civilizata. Pentru ca spiritul civic in Bucuresti este la cel mai inalt nivel. Si pentru ca batranii, desigur, au grija sa ofere o educatie aleasa atat vlastarilor descendenti, cat si celor care asista, mai mult sau mai putin neputincios, la circul ieftin sub pretentii de piesa de opera.

Sunt multe semne de intrebare. Eu, in calitatea mea de “ochi critic”, le voi analiza asa cum stiu mai bine.

  1. Nu este zi data de Al’ de Sus in care sa nu te lovesti de toti pensionarii care, doar ei stiu, au treburi importante prin toate mijloacele de transport in comun. Nu stiu cum vedeti voi situatia, dar va spun cum vad eu situatia. Sa presupunem ca voi prinde momentul cand, cu inima cat un purice, imi va fi inmanata prima pensie. Va fi un moment emotionant, categoric! Ce voi face cu pensia mea? Nu stiu, probabil o voi juca la pariuri sportive, ruleta, poate voi cumpara iarba si-o voi fuma impreuna cu baba mea, poate o sa cumpar prezervative pe care sa le umplu cu apa si sa le arunc de pe balcon, poate imi voi pune un prezervativ pe cap si voi pregati un atentat sau macar un accident de mediu, am timp sa-mi mai vina idei pana atunci. Un lucru este cert: nu-mi voi petrece timpul calatorind cu RATB-ul si uitandu-ma chioras la tinerii care nu vor sa-mi cedeze locul. Si nu-i voi dispretui pentru ca-s tineri si sturlubatici. De ce? Pentru ca si eu am fost ca ei. Chiar daca aveam cinci ani cand tovaras’ Ceausescu a fost omorat ca un caine, asta nu reprezinta o scuza pentru cei care au fost crescuti in regimul comunist. Dragii mei bunici, cu parere de rau va spun, ati avut tot timpul din lume pentru a adapta trecutul in prezent. Nici mai mult nici mai putin de 26 de ani. Sa va dea Dumnezeu sa nu mai prindeti ziua de maine, nu meritati.
  2. Noua tehnologie este o creatie draceasca si trebuie tinuta la distanta. Chiar si la nivel de informatie. Mai tineti minte jocul “AN-TAN-TE”? Da, jocul ala unde se gaseau doi prosti si, sub diferite scheme, isi impreunau mainile si cantau iar daca unul nu prindea sincronul era aspru pedepsit cu un sut in coaie. Ma rog, am crescut cu mult spirit civic iar daca ar fi sa dau timpul inapoi, as cere doua maini doar ca sa-mi bag pula-n ele si sa rad ca un smintit la propria-mi gluma de cacat. Revenind, scriam mai sus de tigara electronica si nenorocita care a indraznit sa o aprinda. Conform normelor europene si consiliului de combatere a incendiilor in mijloacele de transport in comun, dragi bunici, va duc la cunostinta ca in orice RATB exista cel putin un ciocan care permite spargerea geamului si evacuarea prin efractie. Deci nenorocita a indraznit sa apringa o tigara in spatiul in care si dumneavoastra calatoreati? Merita ucisa cu bestialitate, scuipata, violata si, daca nu impuscata, cel putin 30 de lovituri de cutit in plamani. Ca oricum sunt praf de la atata fumat. A dracului spurcata, nu a avut rabdare cinci minute pana cobora din RATB? Omorata si data exemplu. Din punctul meu de vedere nu a facut nimic deplasat. Sa va explic, stiu ca singura voastra preocupare este sa-l urmariti pe Mihai Gadea si, seara tarziu, pe Badea cercopitecul. Tigara aia electronica este un dispozitiv. Si nu necesita flacara, implicit nu iese fum rezultat prin combustie. Poate contine (sau nu) nicotina. Iar nicotina nu se evapora ci ramane in plamanii doamnei cu pricina. Iar fumul care iese din tigara electronica este abur. Da, v-ati prins. Abur de apa, ca sa ma exprim plastic. Care era pericolul iminent la care v-a supus duduia? Sau era prea parfumat aburul respectiv si dumneavoastra va simtiti mai “ca acasa” circuland alaturi de vreun aurolac urat mirositor?
  3. Spiritul de turma reiese de la prima strigare/fapta.

Daca la tineri mai merge treaba cu “ma doare-n pula de parerea ta, eu o am pe-a mea, chiar de e gresita”, la batrani totul e “in cuget si-n simtiri”. Toti ar fi facut acelasi lucru, cand primul mosneag s-a gandit ca fumul de la tigara electronica ii poate pune viata in pericol. Va dati seama, un loc in plus pe scaunele din RATB, nu ca ar fi fost rau. Dupa ce a avut grija s-o loveasca pe duduie si sa-i tranteasca tigara electronica, corul madrigal de +70 (si de cele mai multe ori peste) a salutat lovitura reusita printr-un “Bine i-ai facut, coane’, da-o dracu’ de betiva.”. Ca circul sa fie desavarsit si sa nu bata la ochi ca un barbat ii rupe muia unei femei pentru simplul fapt ca lui i se pare ca aia face ceva rau, a mai sarit o jivina buna de pus pe foc in preajma sarbatorilor de iarna. Si vita din urma, fara nicio urma de jena, cu coaie mai mari decat toti mosnegii la un loc. Sincer, cred ca cea din urma a vrut sa il inlocuiasca pe sofer cu asta de a fumat electronic. Bag mana-n foc. Dar nu a fost de ajuns. Un alt batran nervos s-a alaturat horei, gesticuland nervos dintr-un bat pe care nu-l tinea unde trebuie. Acel bat, ca sa fie la locul lui, trebuia sa-l fi tinut in cur, poate asa statea mai comod pe scaunul cedat de vreun tanar. Parior desavarsit fiind, chiar si pe o cota de 25:1 nu as fi pariat pe duduia cu tigara electronica. Ceea ce s-a intamplat in RATB a aratat ca un contraatac trei la unu intr-un meci Chelsea-Stoke City unde portarul celor de la Stoke era calcat in picioare de un atacant de la Chelsea si poarta practic goala.

  1. Domnisoarele de sex masculin au o pondere direct proportionala cu smartphoneurile.

Nu vorbesc de cel care a filmat toata povestea. In prostia lui, a fost OK prin simplul fapt ca a aratat lumii ceea ce stiam deja cu totii. Este pur si simplu o realitate cruda, cum ar spune Tudor Chirila. Insa in planul secund erau doi tineri care, pare-se, se temeau sa nu fie batuti de mosnegi. Privirile lor pierdute si faptul ca nu stiau daca sa mearga mai spre sofer sau spre fundul RATB-ul? Absolut fabulos! Uneori nici nu e necesar sa porti tricou roz. Cu o asemenea atitudine te-ai demascat in cel mai pur mod cu putinta.

Ca sa incheiem intr-o nota pozitiva, cu mana pe inima spun, cocalarii sunt si ei suni la ceva. Au reusit sa aplaneze conflictul. Asta pana au deschis gura.

 
Leave a comment

Posted by on April 15, 2015 in Toate

 

Leave a Reply

 
