RSS

Sensibilitatea si nonsensul la romani

10 Dec
Sensibilitatea si nonsensul la romani

Romanii, majoritar vorbind, sunt niste sensibili. Si-atunci, cu sensibilitatea blana, simt nevoia sa se manifeste. De la sensibilitate la nonsens e un simplu pas, de multe ori executat in conformitate cu expresia din batrani “ca boul, cu capul inainte”. Recunosc, si eu sunt sensibil, cu toate ca pana si parintii mi-au spus ca sunt de gheata. Imi dau lacrimile cand aud imnul Romaniei, nu stiu de ce, chiar si pe Youtube, atunci cand vad vreo postare de la vreun meci de fotbal. Acum, daca analizez la rece, am doua motive pentru lacrimile care scapa involuntar: faptul ca jucatorii de fotbal ai Romaniei sunt atat de slabi incat te fac sa plangi, sau publicul care arata superb, printre stegutele si selfiuri, insa dupa “acum ori niciodata” mixeaza “croieste-ti alta soarte/sa dam dovezi la lume” incat l-ar face invidios pana si pe DJ Tiesto.

Mie mi-au placut intotdeauna extremele, poate pentru ca nu-s perfect, d-aia. Am trait/copilarit in cartierul Militari, printre stelisti, asta nu m-a impiedicat sa fiu fanul echipei Rapid Bucuresti. Nu-s inalt, insa tipele din viata mea puteau sa ma bage in marsupiu, daca isi luau niste tocuri. Am fost la lautari si am dat bani pentru dedicatii, am mers la teatru (era si Ombladon acolo, apropo), am fost la opera, am bagat si o Vama, urasc Politia Romana (desi am vrut sa devin politist, candva) etc. Un singur lucru l-am facut cum trebuie: nu am mixat iarba cu alcoolul, niciodata.

Din greseala, am ajuns pe o pagina intitulata “Te voi iubi mereu”. Orice scuza as invoca, tot sunt vinovat. Sunt un sensibil, stiu. Un share dat de cineva din lista mea de prieteni, cu trimitere directa acolo, un videoclip cu “acorda cateva minute etc”, ok, zis si facut. Ba, ce sa vezi? Am descoperit un videoclip genial. Un cersetor, o vioara, scenariu smecher, regie excelenta, aproape opt minute si mult viol al butonului “replay” dupa ce am descoperit originalul pe Youtube. Mi-a placut, am dat share, toate bune si frumoase. Asta pana sa intru, din nou, la comentariile de pe pagina cu pricina. Am aflat ceea ce stiam deja. Romanii, pe langa faptul ca sunt sensibili, au vaste cunostinte din toate punctele (absolut!) de vedere. Am selectat cele mai relevante comentarii (top 16), asta pentru a intelege ceea ce urmeaza. Nu am cenzurat nimic, ca de la roman la romani, vorba aia.

comentarii

Gramatica limbii romane este, pare-se, singurul lucru pe care romanii nu il stapanesc catusi de putin. Sa trecem peste acest detaliu nesemnificativ.

Povestea respectiva, ca orice alt videoclip regizat, are un scenariu fictiv. Altfel s-ar fi dus dracu’ toata cinematografia. La mintea cocosului, nu? Eh, o domnisoara pe nume Eva Catana, posibil ultra-fan Tony Poptamas, ne spune ca realitatea e alta. Iti multumim, draga Eva. Acum vedem direct pe Marte.

Alexandru Negret, fan Steaua, face trimitere la sufletul cel mare al lui Becali. Nu m-as mira ca, intr-o zi, sa te trezesti cu acest utilizator Facebook direct in Biserica, propunand ca Becali sa fie trecut pe lista sfintilor. Iar daca lista e completa, atunci sa il inlocuiasca pe Sfantul Gheorghe, zic.

Geo George intreaba “Este indian?”. Videoclipul, cersetorul sau vioara? Nici el nu stie ce a vrut sa intrebe. Dar pot sa jur ca pe Antena 1 inca mai ruleaza ceva filme de la Bollywood, sa mor!

Gaby le spune celorlalti comentatori ca tipul din videoclip poate fi comparat cu Romania. Asta este subiect de bacalaureat, fara misto. Faptul ca Romania e o tara de cersetori sau faptul ca cersetorul ajunge unde nici el nu se asteapta? Clar, Baltagul scos din programa scolara, sa arda toata familia Lipan, eventual!

Mihaela Tomescu, dupa doua runde de pisat ochii (la telenovela de pe Kanal D si videoclipul de mai sus), decide ca videoclipul trebuie sectionat. In Romania se intampla, tot mai des, sa ii injosesti pe cei din jur si apogeul cersetorului e doar un vis. Draga Mihaela, peste tot se intampla lucrul asta. Chiar si in telenovela de pe Kanal D. Si videoclipul nu este facut in Romania, chiar daca e postat de “Te voi iubi mereu”. Ai prins-o?

Vali Bogatie rateaza si el penalty-ul spunand ca, daca oamenii nu s-ar gandi doar la averi si nu ar fi lacomi, ar putea sa vada in jurul lor. Ca la Caracal, inchisoare pe strada Libertatii, pai nu? Unul pe care-l cheama Bogatie, le spune celorlalti sa nu se mai gandeasca la averi. Prietene, schimba-ti numele, vorbim dupa aia.

Necula Mariana, in schimb, in cautarea unei scanduri de paltin (pentru o toaca), a ajuns prin Neamt, sau Bacau (nici ea nu mai stie exact) unde ION era singurul nume intalnit in cale (valea lui Ion, vecinul Ion care avea un alt vecin Ion si asa mai departe). Acest comentariu a primit si doua like-uri, deci suntem pe calea cea buna!

Adi Adriano (tizul meu, as descarca un AK47 in el, apoi inca 20 de lovituri de cutit, sa ma asigur ca nici Dumnezeu nu l-ar mai invia) spune asa (atentie, manca-v-as, ca e profunda): “dupa un rau vine si un bine, din om sarac ajunge om bogat datorita unei femei care peste noapte ajunge bogat”. Concluzia: femeia era travestit, ba! Categoric!

Cornea Constantin se declara impotriva femeii milostive. Facerea de bine e futere de mama, dupa parerea lui. La inceputul videoclipului apare si o farmacie, rezulta ca domnul comentator a intampinat dificultati cu lista de medicamente compensate. Vioara? Da-o dracu’-n gura ma-sii!

Geo George revine in forta, spunand ca pe femeia din videoclip o mananca-n pasarica si ca, in rest, totul e regizat ca la Bollywood. Am simtit nevoia sa ii trimit un mesaj privat, i-am spus ca pe Antena 1 gaseste niste filme indiene. I-am dat si doua linkuri de pe net, ca-s darnic.

Iulian Gabriel loveste si el in panzele albe, unind Bucurestiul cu Giurgiu si Braila, asta dupa ce saluta din Madrid. Gata, frate, ne-ai aranjat pe toti! Ai facut Cadrilaterul complet, ce p*** ta de baiat inteligent.

Nick Corneanu afirma, plin de ura ca Arssura, ca i-ar fi ologit pe nesimtitii aia trei din videoclip care i-au distrus vioara cersetorului. Pariu pe cota 1,5 la 1 ca Nick isi bate nevasta, cel putin doua runde pe saptamana. Un al doilea pariu pe cota 10 la 1 ca Nick nu se prinde pana la sfarsitul lui 2015 ca e doar un videoclip.

Michelle Baciu spune ca Romania s-ar putea schimba precum ceea ce se intampla in videoclip, daca parlamentarii nu ar mai dormi ca porcii. Consider ca e necesar sa ii transmit ca Traian Basescu nu mai e Presedintele Romaniei si ca, fara vreo urma de caterinca proasta, Iliescu inca traieste.

Majer Efraim David e cel mai istet din toata lista de comentatori. Evident, dupa ce le transmite celorlalti comentatori ca-s prosti sa “puna botul” la un asemenea videoclip, ca totul e o facatorie imputita. Domnule Efraim, pentru ca ai steagul Frantei ca poza de profil, ma duce cu gandul la faptul ca singurul prost care a pus botul la ceva esti TU. Si ceilalti cu steagul Frantei, carora le-ai urmat exemplul. Inteligentule care esti tu inteligent!

Dobrescu Vladut se avanta si el in codrul de arama, afirmand ca, daca asa ar fi si in Romania, inseamna ca am fi un EXEPLU. Ce-i drept, tu nu ai putea sa fii un exemplu pentru cineva, asa sa ne ajute Dumnezeu!

Rudi Dobrescu, dupa parerea mea, este number one “cel mai tare comentariu intalnit vreodata”. Nici un interes pentru vioara, cersetor, femeie, compozitie muzicala sau parerile celorlalti, el a stiut-o pe-a lui: si-a futut un selfie de zile mari si l-a postat drept comentariu, fara alte comentarii. Absolut GENIAL!

Capodopera muzicala? Pe cine sa intereseze, romanii au lucruri mai importante de impartasit. De ce nu s-a scufundat nenorocita aia de Arca a lui Noe? Zic si eu.

 

 

 

 

 

 
Leave a comment

Posted by on December 10, 2015 in Toate

 

Leave a Reply

 
